onsdag 14 november 2007

En mysig dag! 071114

En sån mysig dag vi haft idag... På förmiddagen var Anna med lekisbarnen på bio i Vällingby och såg Pippi Långstrum. Jag hade poppat lite popcorn och packat med festisar till alla. Sen gick jag och Elisabeth till vår Mulleskog med Linnéa, Vilda, Svea, Frida, Vendela, Theodor, Edvin och Edvin där vi mötte upp Kerstin med Lucas, Mira, Vera och Valter.
Det var ganska kyligt, någon minusgrad, och marken var nästan helt vit av den snön som fallit de senaste dygnen. Vi jobbade lite på vår koja som vi byggt under hösten, den har verkligen blivit jättefin nu. Jag tror att det är många andra grupper med barn som är där också, och till min glädje så hjälper de till att bygga på den istället för att förstöra, vilket jag var lite rädd för i början.
Sen åt vi lite matsäck som jag tagit med. Smakade jättegott med pepparkakor och festis i kylan.. Hade först tänkt packa med lite varm choklad, kan ju vara gott med något varmt, men förra gången fick jag dricka 1,5 liter choklad själv, för det var ingen favorit hos någon (men jag älskar det ;-)




Sen lekte vi Pomperipossa, och det är kul att se att nu förstår alla hur leken går till. Sen lärde Kerstin oss Mulleleken, en jättekul lek som vi kommer leka många gånger i skogen!
Efter två timmar med lek och skoj började vi känna oss frusna och sa hejdå till Kerstin och kompisarna och gick ner till lokalen för lite lunch.
Till lunchen kom Anna, Emma, Lukas, Isabelle, Vera och Joel tillbaka från bion. Alla tyckte att det varit kul, men Lukas tyckte det var "sådär gott" med popcorn...

Efter lunch gick Anna och hennes grabbar hem, Lukas åkte till mormor och morfar för att leka i snön som fallit hos dem (flera decimeter), och några la sig för att vila lite..
Då plockade vi andra fram en ny lufttorkande lera som jag köpt, och den arbetade och skapade vi med under hela eftermiddagen. Så roligt att se hur speciellt de yngre barnen som Frida, Linnéa, Vendela och Svea hanterar och arbetar med leran...



Ikväll har jag varit och köpt fyra nya ficklampor... Vi älskar ficklampor, speciellt min gullkille Theodor... Sen släcker vi i lokalen och spökar vi på låtsas... Ska bli roligt imorgon!!!

Inga kommentarer: