onsdag 24 oktober 2007

Lekis 25 september

Vi pratar om Teatern vi såg och alla verkar ha haft kul!

Vi klipper och klistrar bilder på Rut och Knut från foldrar som vi fått och gör ett litet collage.


Dags för Sagolandet igen... Den här gången är alla med, och det är jättekul.

Mitt magiska klot lyser och med en liten docka i blå klänning och två halsband börjar jag min saga. I skogen där Ninni bor finns det 40 rövare. Rövarhövdingen heter Fiolito och han är ute efter ett halsband av oskattbart värde som ägs av en flicka som heter Mimmi... Sagan heter ”Inga rövare finns i skogen” och är skriven av Astrid Lindgren. En spännande saga som såklart slutar lyckligt.

När jag var liten brukade min mormor alltid läsa den sagan för mig, det var min absoluta favorit! Därför är det extra kul för mig att jobba med den, och det är roligt att alla barn tycker lika mycket om den som jag gör!

Det var många som lekte Peter och Mimmi och Fiolito resten av den dagen...

Inga kommentarer: