fredag 10 augusti 2007

Regnmoln...

Någon gång måste sommaren komma... eller?! Alla längtar, tv-meterologerna säger gång på gång att ett högtryck är på gång in över Sverige, snart! Men det följs alltid av lågtryck och regn.
Jag är sån att jag ofta börjar längta efter hösten, tycker att det är mysigt att få börja klä på sig sina (ofta nyinköpta) höstkläder. I år känns det inte så, inte ännu i allafall. Vi är förvisso bara inne i augusti ännu (=normal högsommarmånad) men tänk om vi inte får någon sommar i år. Hur ska vi orka? Som dagmamma är hösten och vintern en tung period med mycket blöta och slaskiga kläder som ska av och på... Men det orkar man ju för man får ju vara ute i det fina vädret på sommaren... Men utan sommar då...
Nej, nu ska jag sluta klaga. Det finns några moln jag gillar, även så här på sommaren, och det är meandis underbara moln. Var på kickoff förra helgen och såg höstens supercoola kollektion (finns förövrigt på www.meandi.se ). Där fanns bla. en superfin molnklänning till flicka och en tröja/tunika till mamma. Grå med fina vita moln, -ett måste i höst. Och för en total matchning så hittade jag häromdagen en grå molnväska från Färg Form Sweden! Lyckan är fullkomlig...;-) (Blir som ett vandrade oväder till hösten...)

Så visst kan det vara fint med moln på en grå himmel, iallfall så länge de kommer från meandi. I övrigt skulle jag vara glad för lite sol och värme...

Inga kommentarer: